I Emils etta på 21 kvadrat.

Ligger ensam hemma i Emils nya lilla lägenhet när han är ute och hittar på hyss. Det är lugnt och skönt men jag trivs inte helt hundra här. Har en obehaglig känsla av att jag är iakttagen. Dessutom är den väldigt väldigt liten och jag känner mig nästan instängd. Går två steg och sen är lägenheten slut. Är inte riktigt van vid det då jag antingen bor i en relativt stor trea eller ett gigantiskt hus. Men det är okej. Det räcker åt honom och det är huvudsaken. Har varit här sen i söndags kväll, men åker hem imorgon igen. Håller på att längta ihjäl mig efter katterna.
Idag har det snöat som själva fan. När jag kom hit i söndags fanns det inte ett spår av snö. Nu ligger det ca 10cm på backen. Kallt som satan är det men rätt mysigt. Hoppas att julstämningen kommer till mig i år. I fjol försökte jag att få fram julstämningen i hela december. Inte ena på julafton kändes det något speciellt. Men i år är familjen samlad, jag har vant mig vid våran nya lägenhet, har pyntat en massa och det har redan snöat. Oddsen för att det ska bli en bra jul är ju ganska stora iallafall. Hoppas bara på att jag blir frisk snart. Är fortfarande lite krasslig men det börjar bli bättre. Är så jävla trött på att vara sjuk. Men jag antar att det är sånt man får stå ut med i Sverige vid den här årstiden.

Funderar på att börja blogga på heltid igen. Snart. Låter det som en bra idé tro?
Vi får se. Nu ska jag sträcka mig efter min cola som ligger i kylen och om en liten stund är Emil tillbaka igen. Hej då alla fina.


Kommentarer
Postat av: Emma

Låter som en jättebra idé! :D <3

2012-12-04 @ 21:59:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0