Kattmamma till fyra fina ungar!

Folk får tycka vad dom vill. Det är helt okej att kalla mig crazy cat lady. I like it. Precis som rubriken säger är jag kattmamma. En stolt sådan. Älskar mina barn över allt annat och skulle inte orka en dag utan dom.

Mitsou Nemo är förmodligen äldst. Men jag vet inte då han är hittekatt. Min första och ända (hittills) raskast. Russianblue. Han har ett fantastiskt sinne och älskar alla han träffar. Vad eller vem det än är. Människor, andra katter, hundar osv.
Sen kommer Uno Milo. En jättestor krämfärgad/röd pojk. Min pappa har väll mer eller mindre adopterat honom då han inte tycker om mig. Han var först ut efter att vi hade avlivat min försting (monstret) och eftersom att det var så strax efter och jag fortfarande var i sorg så kan jag väll idag, tråkigt nog, säga att han egentligen var ett försök att bli av med smärta . Jag behövde en liten going men han va inte den jag egentligen ville ha. Jag ville ju ha tillbaka monstret. Jag älskar honom också men vi har inte samma band som jag och mina andra har.
Iallafall. Sen kommer Sluggo Krut. En brun och grå tigrerad Hane med fina vita fläckar. Honom tog jag över efter att min mormor flyttade in på hem. När han kom till mig va han en blyg och ganska ledsen katt, han hade varit ensam länge och mådde psykiskt väldigt dåligt. Idag är han framåt och jätte social och kommer till och med fram till folk han inte känner. Härligt att se sån förändring. Det gäller bara att ha tålamod och tid.
Sen kommer vi till min sista och minsta. Stena myran. En trefärgad liten hona. Myran fick hon heta då hon va så liten när jag fick henne. I juni är hon tre och väger knappt 4 kilo. Hon är en kaxig liten brud. Väldigt mammig och accepterar ingen annan än mig om det inte är i absoluta nödfall. Hon sover intill mitt bröst eller på en av mina kuddar i sängen. Hon blir skit arg när jag åker hemifrån och helt till sig när jag kommer hem igen. Samma sak är det vart jag än åker eller hur länge jag är borta. Hon ser ingen skillnad på 10 minuter och en vecka. Hon är bestämd och vet precis hur hon vill ha det. Ingen man försöker bestämma över alltså.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0