Hemma i Tynnered..

Sitter hemma och väntar på att maten ska bli klar.. Det blir kålsoppa med morötter, min absoluta favoritmat.. Kan äta huuuur myckt som helst.
Blev lämnad på Hjalmar barntingsplatsen, sandra och krostoffer skulle iväg och kolla på bänkskivr idag också, jag tyckte inte det lär så spännande, ville inte ta vagnen hem eller, så min älskade bror hämtade mig. Tur att jag har honom.
När jag har ätit klart åker jag upp till Sahlgerna sjukhus, där min mormor ligger.. Har inte träffat henne sen i julas och jag tror att det är bra om jag åker upp nu. Älskade mormor. Vad mycket roligt vi har haft. Hon hämtade mig alltid i skolan, fick alltid köpa godis i en godisaffär som hette gottan. Hon skjutsade mig bak på sin cykel, samlade kastanjer med mig och lagade alltid spenatsoppa till mig när jag va där. Så många gånger jag har sovit brevid henne i sängen när mamma och pappa har varit i Danmark. En riktig kompis.. Fram tills för 7 årsen, då hon fick sin första stroke.. Nu sitter hon i rullstol, har afasi och bjuder på salta kex. Jag kommer alltid älska henne, vad som än händer. Har väldgt svårt att acceptera att det är som det är, får ånget när jag är hemma hoss henne för att det känns så fel att min mormor, som alltid har varit en glad person, bara sitter där nu. När hon va 70 åkte hon förfan höjdskräcken, bara för att någon hade sagt att hon inte vågade.. Sånn va hon. Älskade mormor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0