Borde blogga av mig...

Är så arg, ledsen och besviken på att personer i min närhet inte förstår mig.. Jag vet att det inte bara är för att jag behöver nikotin som jag är förbannad.. Det här har legat inlåst längre.. Men att det ska bubbla över nu och bli värre än det hade behövt bli, det är nog nikotinets förtjänst. Men nån gång måste det komma ut. Vare sig det blir bra eller inte. Jag måste säga att jag saknar min storasyster. Hon och min mamma är nog dom ända i hela världen som verkligen förstår mig. Kanske för att dom sitter inne med samma sätt att tänka som jag. Jag har kompisar jag kan prata med om allting också, men det är en helt annan sak med någon i familjen.

När jag gick i 5an flyttade min syster ifrån frölunda, till Jönköping. Sen flyttade hon ut till en liten byhåla som heter Taberg. Det ligger ungefär 20 min utanför Jönköping. Träffar henne max en gång i månaden om inte jag åker till henne. Det är svårt att inte ha henne nära mig. Men efter alla dessa år har jag lärt mig att acceptera det. Jag vet att hon aldrig är mer än ett telefonsamtal bort. Men jag minns när jag va liten, när det var 10 minuters gångväg i mellan oss. Jag hade velat ha henne här. Hade velat kunna träffa henne varje dag. Jag tror att jag hade mått bra av det. Men hon har också ett liv, ett riktigt svenssonliv, med sambo, två barn, hus, hund och volvo. Och jag vet att hon inte kan prioritera mig före. Men sakna henne har jag ju all rätt att göra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0