Dagis besök..

Ligger i soffan på mammas jobb.. Barnen är ute och det är för en gångs skull lugnt inne på dagis. Eller förskola som det numera heter. Tycker om att vara här.. Trivs i dagislukten. Kommer ihåg när man va liten.. När man aldrig fick gå in i förådet med alla leksaker.. Man fick aldrig äta glass när man ville. Men nu, nu kan jag gå in i förådet och rota igenom alla nya och gamla leksaker hur mycket jag vill. Mina gamla Barbie dockor och starcastle slott som jag har gett bort finns också här. Allt känns så långt bort, känns som att det va en hel evighet sen jag va gammal nog att leka med allt det där. Men jag är glad att allt finns kvar. Glass kan jag också äta hur mycket jag vill här.. Minns ni vanilj/jordgubbs strutglassarna? Som egentligen har legat i frysen lite för länge.. Åh vad jag älskade dom när jag va liten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0