Djupa tankar en söndagsförmiddag.

Sitter och pratar med mamma om hur viktigt det är att kunna skilja på sak och person, hur viktigt det är att lära sig att gå vidare och tänka om. Vi pratar om att hela världen måste sluta hata. Hat trycker ner oss och dåligast mår bara än själv om man ska gå omkring och hata hela tiden. Det pratas så fruktansvärt mycket om hälsa nu för tiden.. Men vad är hälsa om man inte har lärt sig att älska? Är inte det minst lika viktigt som att äta och träna rätt? Om inte psyket mår bra, hur ska då resten av kroppen kunna göra det?

Jag måste också lära mig att gå vidare, att släppa det som har hänt och gilla läget helt enkelt. Jag ältar saker för mig själv väldigt länge.. Går och funderar på saker som hänt för flera årsen och sådär. Men jag måste lära mig att lägga saker och ting bakom mig. Saker som hänt för längesen ska inte få stoppa mig längre. Dags att acceptera livets händelser och leva helt och håller i nuet. Jag tror att mycket kommer kännas lättare om man släpper dåliga tankar om människor och börjar om. För vi är alla människor, alla gör fel och ingen är mer god eller ond än den andra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0