Irritationer och jobbansökningar.

Va så hungrig och irriterad när jag kom hem ifrån torget. Ville bara sparka någon i ansiktet och beställa hem en familjepizza. Valde att äta en smörgås och slänga på Barnkanalen istället. Det skulle kunna vara lösningen p allt faktiskt!

 

Dagen började tidigt då jag va nere på arbetsförmedlingen redan klockan 10. Konstigt nog öppnade dom inte förens 5 över. Mötet kördes igång såfort vi kom in. Det mesta han berättade om visste jag redan om. Han berättade lite om platsbanken, Ams skyldigheter och vad vi som arbetssökande är ansvariga för. Det va skit tråkigt och stämningen va jätte stel. Satt och irriterade mig på regler kring akassan och hur lite empati Ams har för "friska" människor. Mötet höll på i 50 minuter och när det äntligen va klart gick jag där ifrån inte ett dugg klokare. Gick omkring i lite affärer, fördrev tid och brände pengar. Har iallafall bestämt mig för att jag har köpt kläder då det räcker för hela sommaren. Det ända jag behöver nu är en axelbandslös bh eftersom att jag har slarvat bort den ända jag hade och ett par lediga ballerinaskor.

 

Har sökt två jobb idag också. Ett som hembiträde och ett som barnflicka. Väntar ivrigt på svar och det ska bli så spännande. Tycker att vi hörs lite senare! Puss

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0