Dag 10. Drömmjobb

När jag va liten ville jag alltid bli florist. Det sa jag iallafal varje gång någon frågade mig. Började på floristlinjen på gymnasiet men tröttnsde rätt fort. Vill att det jag skapar ska komma till användning. Det gör det inte där..

Har funderat ett tag på att utbilda mig till sexualkunskapslärare på högstadienivå. Tycker att det behövs mer sånna lärare i sverige och jag hade önskat att jag hade fått lära mig mer om sex och samliv när jag gick i 6-9. Fick ju inte lära mig mycket mer än om varför man fick mens och sånt där. Tycker så synd om människor i min närhet som är helt blinda för vad sex ens innebär. Jag pratade med en som va 16 och inte visste hur en kvinna blir befruktad. Det tycker jag är synd. Slöseri med kunskap. Sen kommer inte jag kunna förändra sveriges syn på sex, men det är en bit på väg om fler lär sig vad sex faktiskt är. Man behöver det. Sex är något som snurrar omkring oss hela tiden. Hur man är har det i sitt liv och även om man inte är sexuelltaktiv borde man ändå ha rätten att lära sig om det. Jag önskar att det inte behövde vara något man ska skämmas för att prata om. Vi lever förfan på 2000-talet.


Men, det jag helst skulle vilja bli är faktikst glamourmodell. Skulle vilja flytta ner till Los angeles och bli uppmärksammad för mitt fantasktiskt utseende. Tycker att det verkar vara ett sånt roligt yrke. Hela grejen med att vara modell verkar så glammigt, och jag tycker att det är en konst att få visa upp sin kropp. Jag har alltid tyckt att det är fint med långt lockigt hår, stora bröst och plutläppar. Mmmm... Jag tycker att det är så vackert. Sen kanske inte jag skulle vilja visa hela min grej, eller vara med i porrtidningar, men Playboy hade ju inte varit helt fel att få vara omslagstjej för.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0