Ge aldrig upp!

Det är en sak att bli hatad för att man gör dumma saker, men en helt annan att bli hatad för att man försöker bli en bättre männsika. Man borde hålla käften när man kan, svälja och låta saker och ting gå än helt oberörd förbi. Och kan man inte det så får man i vilket fall låtsass. Det är inte värt att frösöka stå upp för sig själv. Bäst är att bara stänga sin glappkäft och gilla läget. I vilket fall verkar det som att det är så folk vill att jag ska bete mig. På sätt och vis vill jag inte vara snälla lilla Elin som inte har problem med något och kan vara någon slagt jävla bästa vänn i alla lägen. Jag ska inte ha några kännslor jag och ska inte kunna må dåligt över att ens någon ljuger för mig. Menmen, antingen väljer man att göra något åt det eller så gör man det inte. Livet formar sig efter ens val, om jag inte börjar stå upp för mig själv kanske folk alltid kommer trampa på mig. Vet inte om jag vill det..

Sitter och försöker att måla lite. Är skit sur och har druckit lite för mycket vin för att det ska gå som jag vill. Men jag gör så gott jag kan. Det märks iallafall inte på bilderna att jag inte är fullt vid medvetande. Denna kväll hade jag faktiskt jätte gärna tagit mig en cigarett och något starkare att dricka. Det är en kass utväg, men sen jag slutade röka har faksikt mitt liv gått käpprätt åt helvete. Tro nu inte att jag sitter här och tycker synd om mig själv. Jag har bara mig själv att skylla, ingen annan väljer att säga dom sakerna jag säger, ingen annan väljer vad jag ska göra eller vem jag ska lita på. Men nu ska fröken ta sig ett sista glas vin och ägna en stund att tänka på vem som egentligen är värd att ha i mitt liv!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0