Godare än glass!

Klockan är snart halv 11 och jag har redan hunnit storstäda hela lägenheten och plockat undan efter gårdagens kalasande. Något jag är riktigt jävla sne över är att handfatet trillade ihop igår. Någon dum jävla människa måste ha försökt sätta sig i handfatet eller något. Kaklet är helt sprucket där skruvarna har suttit, röret är helt knäckt och handfatet hänger och dinglar och ser ordentligt ledsen ut. Får prata med skolan på måndag och se vad dom kan göra. Antar att allt måste bytas. Men men. Kvällen började med vegetarisk lasange och vin med Gabbe och Petra. Sen kom det lite folk och kvällen bara spårade. Hade inte speciellt roligt alls, faktiskt. Hade varit skönare med en lugn filmkväll med bara min käraste vän Gabbe som jag hade tänkt mig ifrån början. När jag vaknade stod det ölburkar i hela köket och på golvet va det svarta sträck efter skor, balkongen såg ut som fan och jag vågar inte gå ut och titta på hur det ser ut på baksidan...

Men det är en bra dag iallafall. Har för första gången i mitt liv fått en extra dag. Jag va helt bombsäker på att det va söndag idag. Började tänka på när jag skulle åka hem till mamma och jag va så taggad på att gå till frisören imorgon. Men tydligen va det ju bara lördag. Glatt överraskad blev jag också när jag gick ner i tvättstugan för att dubbelkolla om det verkligen va på måndag jag hade bokat tid. Men det va det inte.... Det va idag! Helt fantastiskt. Så nu ska jag traska ner till affären och panta mina flaskor. Sen blir det cola och jordgubbar i sängen fram till kl 4 då jag äntligen kommer in i tvättstugan igen. Idag är jag lycklig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0