På en spårvagn.

Är på väg ifrån mammas jobb nu. Har varit på gårdsfest och frossat i glass och barnlekar. På väg där ifrån träffade jag en lärare jag hade i tvåan på lågstadiet. Stod och tjötade med henne en stund innan jag hoppade på vagnen. Sitter och filosoferar. Sommardrömmar om kalla bärs och grillat kött svävar förbi i huvudet på mig. Funderar över när dom ska fylla plaskis och när jag nästa gång stannar till vid triumfglass i Sandarna.
Brända broar gör mig ont en kväll som denna. Varför är all kontakt med vänner i Tynnered uppsagd? Inte en jävla människa känner jag här hemma längre. Tråkigt. Men sånt är väll kanske livet. Jag skrattar mig lycklig åt att jag kan gå i en liten klänning och en tunn kofta som täcker mina rödbrända axlar. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0