E

Ångest som lägger sig som en stor hinna över hela kroppen. Dels för att jag är sjuk och dels för att jag inte kan gå och jobba imorgon. Förstår inte hur jag har kunnat gå hemma i 8 månader utan att ha något att göra... Bara dra omkring i ett moln av arbetslöshet. Inte konstigt att jag va så jävla trött jämt. Jag kunde ju inte vara annat när jag hade så fruktansvärt lite att göra.
Jag vill bli frisk, hitta något att ha på mig på dopet och gå och få massage. Dessutom önskar jag mig en ateljé. Jag vill verkligen måla. Dom få gångerna jag orkar plocka fram dukar, färg och alla penslar, då känner jag att jag lever. Jag älskar att uttrycka mig kreativt på det sättet. Det jobbiga är när jag måste packa undan allt. Städa upp och återgå till det vanliga. Jag önskar mig en ateljé. Där allt vackert jag får kladdat ner får stå uppradat och le mot mig varje gång jag kliver in i rummet. Jag vill omfamnas av stativ, färgfläckiga paletter och penslar från golv till tak. Vilken dröm.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0