it's so cozy

Det har varit en ganska jobbig dag idag, som ni kanske förstår. Det är väll kanske största anledningen till att jag inte har bloggat något idag.
Efter begravningen åkte jag hem och vilade, spelade lite farmville och badade. Sen kom mamma hem och då åt vi. Det blev lax med kokt potatis och limesås. Gott. Mamma och pappa åt torskhuvud... Mindre gott!

Nu ikväll fick jag ett litet ryck och städade ur massa lådor. Slängde gamla ärgade smycken och smink jag köpte för typ 4 år sedan. Sparade visserligen en del saker som ska ner till reningsborg och lite badkläder och så som min kära systerdotter ska få kika i. Har väldigt svårt för att kasta grejer som är i bra skick. Samvetet blir bättre av att skänka det så någon annan kan få användning för dom. Men det blev faktiskt rätt mycket slängt vilket va ganska skönt. Även om jag gillar att spara på grejer för att det "kan vara bra att ha någon gång" så måste man kasta för att få plats med nytt.

Men nu är jag ganska lugn. Ligger nere i fotändan på sängen med stena och andas in lugnet som alla ljus jag tänt för med sig. Det va en jobbig begravning. Mycket tårar och många jobbiga sånger. Bl.a. Mio min mio som jag för övrigt tycker är en grym låt att ha på en begravning. Men nu är det över. Ganska skönt. Nu ska jag bara leva resten av mitt liv med att veta att han inte finns längre...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0